Ain-Soph Aur

Amicus humani generis  .
別當真

Had I the heavens’ embroidered cloths,
若我有天国的锦缎,
Enwrought with golden and silver light,
以金银色的光线编织,
The blue and the dim and the dark cloths
蔚蓝的,灰蒙的,漆黑的锦缎
of night and light and the half-light,
变换着黑夜,晨昏与白昼错综的光芒,
I would spread the cloths under your feet:
我将用这锦缎铺展在你的脚下。
But I, being poor, have only my dreams;
可我,如此贫穷,仅仅拥有梦;
I have spread my dreams under your feet,
就把我的梦铺展在你的脚下,
Tread softly because you tread on my dreams.
轻一点啊,因为你脚踩着我的梦。

轻一点啊
因为我的梦承托在你的脚下

评论
热度 ( 6 )

© Ain-Soph Aur | Powered by LOFTER